Virrigt

Är det bara jag som får olika känslor ibland när jag hör, ser eller känner lukter av olika saker? Det finns tex ett schampoo som får mig att tänka på tiden jag hade på Norra Gröngatan, ett schampoo som får mig att tänka på festerna där, på E och på tiden med J.
Idag har jag lyssnat på en låt som får mig att tänka på andra tider. Tider av lycka! Ni vet den där känslan av att ha en riktigt äkta vän, på så himla många sätt!
Ungefär så som när jag hittade en vän i Kajsa, våran vänskap blev sådär riktigt gammaldags "väninnor-likt". Det kan jag sakna många dagar, men våra vägar skildes åt och livet har ju sin gång.
Och det är en sak att vägar skils, men det är en annan sak när man hamnar vid en vägbom trots att man faktiskt befinner sig på samma väg.
Ja många av er har redan förstått vid det här laget vad och vem det här handlar om. Ibland kommer man på sig själv med att sakna något man faktiskt inte trodde att man skulle sakna. Småsaker, detaljer som blir till en underbar helhet av den vänskap man en gång hade.
Det är ganska roligt att tänka på relationer till sina vänner, alla är olika. Man väljer att berätta vissa saker för bara vissa personer, en del vet så mycket om mig, andra vet knappt något. Jag släpper inte in vem som helst - även om man kan tro det ibland eftersom jag är en så öppen person. Det är mycket folk inte vet om mig innerst inne. Men så finns det några stjärnor som vet precis allt.
Vad snurrigt det blev. Nu ska jag ut på ett ärende, sen ska jag fixa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0