I just wanna live while I'm alive

previously in my life:

I fredags var jag trött, sliten och deppig. Somnade klockan 10 typ. I lördags satt jag hela morgonen och tänkte igenom mitt liv, mina minnen och sånt som varit. Jag tänkte också mycket på dethär med att bli vuxen. Vuxen kan man vara på så himla många olika sätt och jag tror att det är viktigt att hitta en balans i det man gör. Man kanske inte måste slå på stort och bli agda85 när man ändå håller på men man kanske inte heller ska ignorera att åren går.
Jag tror inte att man från en dag till en annan kan förändras på det sättet, men jag tror däremot att man kan börja tänka mer på vad som händer och sker, man kan börja ta beslut efter vad nästa steg kommer bli. Jag tror också att man inte ska fastna i gamla vanor, gamla känslor eller det som helt enkelt stjälper mer än det hjälper.
Jag skulle vilja påstå att det var "att ta mitt förnuft till fånga" när jag samma förmiddag skickade iväg en förfrågan om vinkväll med en gammal vän och att det var "att ta sitt förnuft till fånga" när hon tackade ja till erbjudandet.
·
Det om det, och det var ett härligt dygn jag hade med vin, öl, lite av en återträff med annat folk på plaza och ett dygn där ingenting spelade någon roll! Idag var det tänkt att vardagen skulle komma tilbaka men istället ligger jag nerbäddad i soffan - utan röst. Det är nackdelen med mitt jobb, jag är inte sjuk, inte ens lite hängig - men jag kan inte jobba utan min röst. Med ingen röst menar jag inte ens att den är liiite närvarande utan den är helt borta. Jag hoppas på att någon vänlig själ kommer hit med mjölk, oboy och grädde till mig idag. Varmt är bra.
·
Jag kan förhoppningsvis få lite gjort nu när jag måste vara hemma och tyst. Dumt bara att jag inte kommer åt jobbmailen hemifrån, kan hända jag har massor att göra i den nu när Ida åkt till Egypten. För jag är rastlös redan och tittar jag på skillnaden lördag-söndag-idag så blir det inte bättre och bättre med rösten.
·
Nu ska jag återgå till att göra ingenting. Ska iaf se luftslottet som sprängdes idag tänkte jag. Jag hoppas den är bra. Det är lite tidsfördriv iaf. Sen kan jag alltid se sommaren med göran igen, för den var rolig. Krya på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0