Regnbuen har mange farger

Det finns anledningar som gör att jag verkligen vill åka till norge, det finns anledningar till att jag inte alls vill åka till norge, det finns anledningar som gör att jag tvekar och sen finns det anledningar som gör att jag är helt säker på vad jag vill.
Jag sökte två jobb, ett är redan passerat och förbi. Ett kvar så jag tog och sökte ett till. Men vill jag det? Kommer jag ta jobbet om jag får något av dom? Och kommer jag göra det av rätt anledning? Eller kommer jag låta bli att ta jobbet om jag får något av dom? Och kommer jag göra det av rätt anledning?
Ikväll har jag listat för och nackdelar. Siffermässigt ligger det ungefär lika, frågan är om det är för eller emot som väger tyngst.
Jag är mest rädd för att om jag åker är det mycket som kan gå sönder här hemma och om jag inte åker så har jag nog missat den chans jag hade att göra en sån grej.
What to do?
eller

Kommentarer
Postat av: Kattis

ÅK!!!

jag tror det är dumt att leva hela sitt liv på samma ställe. oavsett om man bara är borta några månader, eller flyttar för gott, så tror jag det är nyttigt att komma iväg och uppleva något annat, något som inte är välbekant och tryggt. funkar det inte kan du ju bara åka hem! men om du tackar nej till nåt av jobben så är det svårare om du ångrar dig senare..

jag tycker helt klart att du ska åka, om inte till norge så åk nån annanstans ett tag! hyr ut lägenheten och ta tjänstledigt, det är så himla enkelt egentligen!

2010-01-17 @ 15:16:29
URL: http://frokentrolle.blogspot.com
Postat av: Susanne

Hej Zandra! För 1,5 årsen hade jag exakt samma tankar som dig. Jag ville bort och prova nåt nytt, så jag började söka alla jobb jag kunde hitta i norge, fick inga napp. Så tillslut packade jag och sambon bilen och for genom halva norge och sökte jobb överallt i princip, allt från fiske till lager, liftskötare och butiker... men inget napp fick vi =( Sen tog det stopp för oss pga en bilolycka i oslo men hur som helst så provade vi iaf! Mitt tips till dig är att söka så mycket jobb du bara kan om du vill det, sen när du får ett ja nånstans så kan du fundera på hur du ska göra. Då har du iaf försökt Lycka till!

2010-01-18 @ 14:15:54
URL: http://tussosuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0