Årskrönika? Nej va?

Jag hade varit jätteseriös och börjat skriva ett långt inlägg om mitt 2009. Men hur ska man göra en lång historia kort?
2009 innehöll massa saker. Jag och Johan gjorde slut och flyttade ifrån varann efter 2,5 års samboskap, Vincent (min systerson) blev sjuk i cancer, min bästaste vän Tina flyttade till Halmstad med sin familj, jag förlorade kontakten med en av de bästa vänner jag haft, jag var i två omgångar sjukskriven för depression och försökte mig på detdär med att "prata med någon" utan resultat, jag och Jessica började äventyra och roadtrips har nu blivit lite av våran grej, jag flyttade till en bättre lägenhet, Hemvägen bildades.... Ja listan över både bra och dåliga saker kan göras lång helt enkelt.
Nyåret spenderades i Jessicas mammas stuga tillsammans med fina hemvägenfamiljen. Det är då alltså jag, Jessica, Johan och Robin (och hundarna såklart). Jag och Johan tog en tur till stan igår på dan för att hämta dom omtalade (ja bland oss två iaf) byxorna och tillhörande telefon och då hamnade vi i diket också. Men med Johans superbil och hans superskills i att köra bil tog vi oss lätt därifrån också.
Robin lagade kanongod mat, Jessica gjorde kanongod efterrätt, Johan eldade kanonbra och jag låg kanonhärligt framför elden mestadels av tiden. Vi spelade spel, pratade, skrattade och hade det jättebra! Det var det bästa nyåret för mig och jag tror att ett år som börjar bra kommer bli det hela året!
Idag kom vi hem från stugan och jag packade in mina saker hemma, tog en dusch å gick över till Johan som bjöd på middag och vi såg lite film. Bra kväll och nu ska jag snart sova. Sötaste Vims ska vara med mig i morgon och jag tänkte vara en pigg moster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0