Från Pilis till Åre

Ja här händer det inte mycket men i mitt huvud händer det hur mycket som helst just nu. Jag var hemma en dag efter ssu-kursen i Pilis och sen drog jag vidare till Åre där jag nu spenderat veckan tillsammans med andra fackligt aktiva. Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om dessa dagar, jag har fått så många nya sätt att tänka på, jag har lärt mig otroligt mycket nytt och jag har fått umgås med människor som tycker och tänker nästan precis som jag! Självklart har inte alla samma åsikter om allting men summan av det hela är ju att vi alla strävar åt samma håll och vill uppnå samma resultat. Vi har mött på motstånd på vissa håll under veckan men det sporrar mig bara mer att kämpa för att få fram vad jag tänker och tycker. Just nu är jag så full av tankar och känslor att jag (med reservation för att det eventuellt inte händer) väljer att vänta med att summera och skriva ut vad jag tänker och känner.
·
Jag tackar Anna, Carina, Bibban, Ronny, Peter, Kaj, Ullis, Per Olav, Mariann och Sofia för en härlig vecka utöver det vanliga! Vi har skrattat tills vi gråtit, vi har argumenterat, diskuterat och självklart haft det kärleksfullt mysigt! Sen får jag inte glömma Micke och Kjell som också varit med och gjort min vecka till en av dom bästa på länge!
·
Nu är det dags att försöka ställa om sig från den fackliga delen av mig till att återgå till jobbet på måndag. Luften i fjällen gjorde mig (och dom andra också för den delen) förkyld så nu nyser jag och snorar mest. Men en lugn helg senare kommer jag nog må lite bättre. Alla hjärtans dag på söndag, jag har haft kärleksdagar med gänget i fyra dagar så det går väl ingen större nöd på mig som får fira hjärtedagen i min ensamhet.
·
I can see it in your eyes
I can see it in your face
I could feel it when we touched
It used to mean so much
But now it's gone away
Dags för lite mys i soffan med Desperate.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0