om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd

Igår var jag i sundsvall, det var en ganska dryg men intressant dag med en grupp med 5 galet blandade människor. Det blev diskussioner blandade med skratt och dålig humor men i slutet av dagen hade vi ändå fått bra svar på bra frågor, rett ut frågetecken kring gruppens existens och bokat in en ny träff.

När vi slutade där åkte jag ut till birsta och mötte upp Micke (efter en fin vägbeskrivning från där jag var til birsta av honom). Köpte gardiner på jysk som inte fanns här i stan och sen tog vi lite affärer inne i birstahuset. Åt middag å surrade på lite och sen, alldeles försent, var jag åter påväg hemåt igen. Jag åkte via bispgården och jag brukar ALDRIG vara för trött för att köra bil men igårkväll var det fan segt. Men med bra musik på hög volym och en trevlig människa att konversera med så gick det bra.
Men notera att jag var i sundsvall UTAN att gå in på IKEA.

Jag har inte mått så bra de senaste dagarna, har varit stressad över det här med flytten, varit stressad över skolan och varit stressad av livet i allmänhet, men jag tror ändå jag är påväg åt rätt håll nu. Allt är inte packat men det känns lite som att jag lika gärna kan packa ur nån kartong och gå tillbaka hit och packa ner lite till å bära bort, det är inte längre än så. Det mesta är ändå packat och det kanske ger en tydligare bild av vad som verkligen är kvar om allt som är packat och klart är borta. Så får det bli.

Hur som helst, jag köpte faktiskt Lars Winnerbäcks nya skiva igår. Jag ville ju ändå ge den en chans liksom, och efter att ha lyssnat på 'Jag får liksom ingen ordning' några gånger så tycker jag nog om den bättre än jag gjorde första gången jag hörde den. Fortfarande är den inte lika bra som de gamla sångerna men jag tror jag tycker om den nu iaf. Det finns en känsla av Lasse i den, när man tänker efter. Inte lika tydlig som känslan brukar vara, men nog finns den där alltid.

Nu är det 2,5 timme tills det är besiktning på lägenheten, sen får jag kvittera ut nycklar. Efter lunch ska jag på skolan och sen är det flytta som gäller! Jag har fortfarande inte förstått att jag ska flytta iofs, det känns bara vidrigt stökigt här hemma och jag får lite ångest. Men det kanske blir bättre när jag börjat flytta saker. Jag får mitt garage idag också. Stackars den som får min parkeringsplats, den kommer jag nog ta ibland när jag glömmer bort, haha.

Nej om man skulle ha gjort nåt vettigt en stund, börjat förbereda för att det ska hämtas grejor.


Kommentarer
Postat av: nathalie

jag saaaa ju att jag får liksom ingen ordning var bra! :P

2009-10-01 @ 17:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0