Andy-Zandy-Dag

   
Lite fler bilder



Igår hade vi Andy-och-Zandy-dag. Det var en underbar dag det! Var förbi hos mamma och snackade lite skit, kollade på altan och tog en beställning innan vi rörde oss mot sundsvall. Började med en god lunch (köttbullar) på IKEA och sen vandrade vi genom varuhuset utan att köpa något men med stora planer! Skulle jag och André köpa ett hus och åka på IKEA skulle det bli dyrt kan jag säga. Vi provsatt soffor och fotöljer, vi provlåg sängar, André provade kuddar, vi kollade kökskvalitéer och var stundvis ganska spydiga men vi skrattade mest hela vägen igenom. Det var roligt! Sen tog vi birsta, mötte nån kollega till André där inne som vi fastnade en stund hos innan vi gick vidare till Lagerhaus som är en sjukt rolig affär! Där började dagens shopping. Kom upp på övervåningen, det shoppades lite till (jag blev väldigt bra vän med dom flesta expediter där uppe faktiskt) och birsta avslutades med en fika tillsammans med Andrés kollega. Mycket trevligt.

Efter birsta tog vi Media Markt, där hittade jag en pryl som jag VEEERKLIGEN vill ha! Titta!!

Klicka HÄR för att komma till Canons hemsida och läsa mer. Det är en underbar liten grej!!

För övrigt på Media Markt var det roligt, jag hittade en JÄTTErosa tvättmaskin!


Efter Media Markt var vi in på Bauhaus eftersom Jonto skulle ha lite tapeter å grejer, kollade på fräna duschar å letade personal.. För övrigt är det inte min favoritaffär kan jag lova.

Efter Bauhaus skulle vi på Cupolen, där var det stängt, efter Cupolen skulle vi på godisaffären vid Barnens Hus, där var det stängt. Vi åkte ner på birsta igen och handlade lite götta, for förbi på Ica Maxi och handlade lite billig mat och sen tänkte vi åka hemöver. Men så började bilen låta PIIIIIIIIIIIP och det var nån lampa som lös. Fram med instruktionsboken. "Halvljus eller bakljus trasigt" eller nåt sånt stod det. Sen stod det "Åtgärd; Byt lampa". Check. In på en mack och handla lampa och för er som aldrig sett André i mek-position så kommer här bilder:
 

Och just det, någonstans mellan Bauhaus och trasig lampa var vi inne på Clas Ohlsson också.

Det låter säkert lite som att den här dagen tog oss en kvart eller så, men det som började med att vi hade så gott om tid slutade med att det blev lite stressigt i slutet för att hinna in på alla butiker vi ville in på.

Hemresan gick bra, jag bytte av runt gällö å körde sista biten hem då André började bli lite trött i ögonen.

Det var en helt underbar dag!
Vi kom också fram till att vi varit vänner i snart 6 år, tiden går fort när man har roligt!


Kommentarer
Postat av: Kattis

cool fotogrej! men kan den bara skriva ut små foton?

2009-11-27 @ 13:58:44
URL: http://frokentrolle.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Verkar som ni hade en kanondag, trots dessa små missöden med trasiga lampor, pligkontroller, älgar och stängda affärer! Härligt!

2009-11-27 @ 21:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0