I skuggan av din stolthet ska jag resa mig och gå

Ikväll har jag och Jessica påbörjat ett OTH-maraton. (One Tree Hill) I like it!

I morgon väntar en rätt tidig morgon då min underbara vän ska vara med i det årliga nationaldagsfirandet utanför rådhuset. Jag och min kamera kommer stå långt fram! Jessica hänger också med innan hon ska jobba!

Just nu är det så mycket tankar som flyger runt i mitt huvud. Mer än hälften av dom känns bara meningslösa å störda, men det är i dom tankarna jag hittar mina beslut oftast. Nu ska jag försöka somna.



***
det fanns stunder när hon visste hur det skulle va
men det är som om hon glömt vad som var så bra
hon har för länge sen tappat lusten
har för länge sedan glömt vad som var värt nånting


Förmodligen tänker ni alla att det är konstigt att jag säger att jag blir så lycklig när jag hör Lars Winnerbäcks låtar, de flesta handlar inte om kärlek och romantiska sommarkvällar.. Men jag finner ett lugn och en känsla som inte kan göra mig mycket annat än lycklig just nu. Känslan av att jag styr mitt liv, jag kan välja bort energitjuvar som tar min tid, jag kan skratta eller gråta och ingen behöver någonsin behöva veta varför om jag inte väljer att berätta det. Låtarna har också en del minnen, en del värre än andra, som ger mig styrkan och känslan att jag kan klara vad som helst. Jag ser fram emot en sommar som jag upplevt, fast tvärtom. Jag ser fram emot långa sommarkvällar på balkongen. Jag ser fram emot en ljusare tid, och jag vet att den kommer, även om det inte känns så just nu. Jag svamlar, förmodligen är det mest bara jag som förstår. Men det är bara jag som behöver förstå, för det handlar om mig, mina känslor och mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Winnerbäck gör en lycklig, älskar hans låtar, man blir så glad

2009-06-06 @ 10:26:00
URL: http://mikalela86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0