Där ute finns en värld av långa nätter

Ännu en solig dag har passerat och jag har nog bränt mig lite på axlarna.

Dagen började lugnt och stillsamt, satt här hemma i godan ro och filosoferade tills jag kom på att jag kanske skulle börja röra mig mot stan för att möta upp André. Tidsoptimist som jag var så trippade jag fram i klackskor och valde vägen långsamt men väl, innan jag såg att klockan började närma sig lunchdejt och jag fick springa över en gräsmatta och gena genom en skog för att hinna i tid. André skrattade mest åt mig, det bjuder jag på när det är han :)

En mycket lång och mycket trevlig lunch senare kramades vi hejdå på hans jobb och jag trippade hemmåt, denna gången utan klackskorna för fötterna började svida vid det här laget....
Kom hem, fick information från jobbet och valde till sist att åka ner för att se vad som hände. Mamma skjutsade mig, jag gjorde mitt ärende på jobbet och sen gick jag tillsammans med Jessica hem igen. (Hör ni hur mycket jag GÅTT idag eller???)

Satt här hemma och pratade med André i telefon under hans promenad och väntade på att Niklas skulle höra av sig så vi skulle åka motorcykel, men det hände ju typ inte så jag tog en tur på fötter IGEN! Körde en powerwalk ner till lillsjön och sprang hem. Det var sjuuuukt jobbigt och vidrigt varmt!!
Men kanske, kanske kommer jag snart börja tycka att det är roligt att motionera igen, var även ut på promenad runt skidspåret igår med andra Zandra så det går ju åt rätt håll i alla fall.

Påvägen hem från stan idag tog jag lite kort, det är två av dom som ligger i inlägget nedanför. Lovade ju också att lägga upp bilder från när jag och Löken hängde igår... So:

Först Kenny och Löken, sen jag, en en båt jag ville åka med, sen jag (och löken som speglas i solglasögonen)

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla OTH tills jag somnar. I morgon är det stora planer på gång. Vem vill låna ut en bil? (helst nån som har en röd Audi A3 men annan bil kan fungera också). Framtiden ska säkras.

Jag kom på idag att min syster snart fyller 26, när växte vi ifrån att dra varandra i håret, skrika på varann och skvallra för mamma? Min lillasyster är 19, fyller snart 20??? När blev hon så gammal att hon fick gå utanför dörren utan att säga var hon ska, och när i hela friden fick hon lov att ha en egen dörr att gå ut genom, där ingen kan se när hon kommer hem? Nejni Larssons, vi börjar vi gamla, ska vi inte trotsa det och hata varann en stund? I kind of... saknar det. haha....
Nog för att familjemiddagarna hemma hos mamma och pappa alltid slutar med att någon suckar och skrattar åt oss, men det är inte samma sak längre känns det som...
Ja men det var bara en parantes, åldersnojan sätter in. När ska jag börja vara så gammal som jag är och göra nåt vettigt??

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jag tror det räcker med middagarna!? Och du, jag har dator nu...

2009-06-29 @ 22:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0