Everybody's changing and I don't feel the same

Jag tycker om att det börjar bli lite varmare ute, för det betyder att det snart är sommar. Har ni tänkt på att sommaren har så mycket mer att ge än vintern? Visst är det mysigt att gosa upp sig i soffan med en kopp varm o'boy, några ostmackor å bara vara, men på sommaren kan man istället lägga sig i gräset, lyssna på lite härlig musik och bara vara samtidigt som man känner sig så himla mycket mer lycklig än på vintern!
Jag ser fram emot den här sommaren mer än någonsin, precis som varje år. Och precis som varje år kommer den här sommaren säkert vara den bästa - igen!
Jag har levt på förra sommaren under den här vintern. Ni som varit med ett tag vet att jag och Jessica var ute på äventyr varje ledig stund vi hade, och ni vet också hur roligt vi hade och hur glada vi var!
Nästa vinter vill jag ha ännu en toppensommar att leva på!
·
Jag tror att det kan bli en toppensommar! Vintern har inte varit helt fyskam trots allt. Det har hänt ganska mycket, både bra och dåliga saker. Jag har träffat mycket folk, både bra och dåliga kontakter.
Så, vad ska nu denna sommar innehålla?
Jag ser fram emot härliga sommarnätter utomhus, jag ser fram emot roadtrips, ballerinaskor, pumps, klänningar, solglasögon, lyckliga regniga dagar, långa sköna promenader å mycket mycket mer som jag vet att sommaren kan ge!
·
På ett sätt känns det skönt att möta sommaren utan någon vid min sida, just för att jag älskar spontana händelser och jag ändå tycker att det handlar om respekt att anpassa sig lite. Jag vet att jag kan åka vart jag vill just NU om jag skulle känna för det, jag har ingen att informera om det och jag bestämmer själv vart jag åker och när jag kommer hem (och kan ändra det hundra gånger under tidens gång utan att behöva säga till). På ett annat sätt känns det tråkigt också eftersom jag vet hur lycklig jag är när det är sommar och det hade varit skönt att dela den känslan med någon. Den spralliga delen av mig kommer ju fram mer än någonsin när det är sommar och jag tycker om kärlek.
·
Men nu är det nu och jag har fortfarande ingen röst. Börjar bli måttligt less nu. Skulle "behöva" handla men hatar att verka otrevlig när jag inte säger hej till personen i kassan så vi får se hur det går.
Har också mailat lite med jobbet och ändrat om lite saker i kalendern som börjar se riktigt rolig ut nu, mycket på gång och jag gillar det! Dom är guld värda när dom hjälper till, ställer upp och fixar & trixar så jag kan göra det jag tycker är roligast - mina fackliga uppdrag!
·
Nu ska jag fortsätta göra ingenting. Börjar bli både tråkigt och ensamt här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0