NU är jag påväg nånstans

Okej, nu har jag plockat bort och packat ner ALLA ljushållare i hela lägenheten. Det är det säkraste tecknet på att jag ska någonstans. Usch så tråkigt det kändes att plocka bort dom. Jag tror inte nån förstår riktigt hur mycket jag behöver dom!
Nu ska jag snart iväg å äta frukost med säris, sen ska jag packa lite till, sen ska jag träffa Andy och sen ska jag se var det blir middag idag och slutligen packa klart. I morgon är jag i sundsvall hela dan och på torsdag går flyttlasset.
Jag pratade med Kattis igår, åh så jag saknar henne! Men hon kommer ju upp till jul säkert, det tycker hon är snart. Jag tycker det är länge kvar. Vi diskuterade skånska komiker. Hon förstår inte varför jag inte tycker att vad-han-nu-hette var rolig. Men det är enkelt, när jag måste sitta en stund och fundera på vad han sa så kan jag inte tycka att det är så roligt. För jag förstår inte skånska.
Vi diskuterade skånska på jobbet igår också. Vissa skåningar hör man verkligen inte vad dom säger ens när dom bokstaverar, och när man säger att man inte riktigt hör vad dom säger pratar dom lika snabbt och otydligt men högre istället. Bra.
Nu ska jag göra mig klar för min frukostdejt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0