JAG får liksom ingen ordning

Min lillasyster säger att Lars Winnerbäcks nya låt är bra. Jag var tvungen att kolla, för jag har inte märkt att den kommit ut än. Låten heter "Jag får liksom ingen ordning" och jag måste hålla med honom, jag får verkligen ingen ordning.

Lyssna på den här:  

Lars Winnerbäck för mig är en mysgubbe. En karl med sin gitarr och sin underbara röst.  Det är inte som låten ovanför. Visst, texten är (nästan) lika bra som alltid, men det är fel musik, fel fel fel!

Det här är Lars Winnerbäck för mig:

Jag får ingen ordning, men det finns säkert dom som tycker om hans nya musik också. Jag håller mig till det gamla, det som jag känner något av, det som ger mig en känsla och det som får mig att må bra!!


Idag har jag ätit middag med min lillasyster och mamma. Det blev en spännande middag med diskussioner kring förhållanden, förlovningar och giftermål. Jag och lillasyster var rätt överens men mamma tyckte annorlunda. Men jag gillar diskussioner, så det var bra.

Har suttit här ikväll med en tjocktröja, håret i en slarvig toffs, dunsockar och med en kopp te i högsta hugg samtidigt som jag lyssnat på mina fina låtar, som den ovan. Just nu älskar jag att det börjar bli höst, jag ser fram emot nattliga promenader när man kan sparka löv och bara filosofera, jag ser fram emot kolsvarta kvällar med Lars Winnerbäck och tjocktröjor, frukt och te.

Men samtidigt skrämmer det mig att jag stundvis känner mig så sjukt ensam, och hösten är så mycket mysigare om man har någon att dela den med. Jag behöver en karl men gissa om jag har krav? Den här hösten är för nära för att jag ska hitta någon som uppfyller mina krav. Kanske nästa höst, eller hösten efter det att jag hittar någon som passar.

Okej egentligen har jag inte såååå höga krav, men jag har varken tid eller ork med några löjliga pojkar i mitt liv. En karl ska vara en karl och ska han finnas i mitt liv finns det en del riktlinjer att förhålla sig till. Inte så jag har en miljon regler, men ska det vara får det fan va ordentligt nu.

Nu har jag både sagt vad jag tycker och försvarat mig tillräckligt mycket för idag. Nu ska jag fundera på om jag ska ta en promenad innan jag somnar eller om jag ska ta en lång varm dusch, fortsätta dricka te och längta efter röda träd. Jag tror det lutar åt det sistnämnda. Ska iaf ladda upp med mysmusik till mobilen så den är redo när jag kommer på att jag ska gå.

En nattlig promenad i en höstmörk stad
Jag kan inte önska mig nåt mer


Kommentarer
Postat av: Jess

okej, jag är inte värsta Winnerbäck-fanet, men efter att vi pratat om det var jag tvungen att lyssna på låten. Och vid första tonerna var mitt intresse förlorat. Verkligen ingen ordning, inte är det Winnerbäck iaf! Det låter som nått jävla popsnöre som man hör på rix... :S

2009-09-01 @ 23:53:32
URL: http://jesssb.blogg.se/
Postat av: nathalie

men JAG tycker den är bra. och just därför, för att det inte är en typisk winnerbäcklåt :P

2009-09-02 @ 19:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0