She wants to go home

Ännu en dag har passerat och nästa har redan börjat. Ikväll när jag åkte hem slog det mig hur mycket jag verkligen gillar mörkret, hösten och kylan just nu (sålänge jag slipper vara ute i den). På onsdag ska jag ta höst-mys-bilder med Rebekka och David, det ser jag fram emot!

Jag måste verkligen snart komma på att jag SNART ska flytta. Det känns fortfarande så sjukt långt bort och lite overkligt att jag faktiskt SKA flytta nu. Jag har längtat efter flytt de senaste två åren men hade någon som satte lite käppar i hjulet för det :P Men nu när det bara är jag tog jag den chans jag hade och kommer få det så bra i nya lägenheten, men jag förstår det inte än.

Problemet jag haft med alla adresser jag bott på, vilket är 4 om man räknar med mina och 6 om man räknar med vart jag har bott, är att jag aldrig hittat ett hem där jag varit skriven. Det har bara varit ett ställe där jag äter och sover, där mitt namn står på dörren och dit min post kommer. Det har varit där folk hälsar på när dom ska hälsa på mig och det har varit dit jag åkt när jag gjort klart allt jag ska göra en dag. Men det har aldrig varit ett riktigt hem. På körfältet var det ett krypin dit jag åkte när jag inte orkade med det som fanns utanför, dit jag åkte när saker inte gick som jag ville eller när jag behövde packa om väskan med kläder. Kyrkgatan var en blå och lila festlokal, den passade mig perfekt för hur jag levde då men det kändes fortfarande inte som ett hem. Södra Gröngatan var ett kollektiv, näst intill i alla fall. Och lite av en festlokal det med. Hemvägen har ofta känts som en lagerlokal där mina saker finns. Har också hyst in mig själv på Norra Gröngatan och Prästgatan där mellan, home is where your heart is, right? Men det funkade inte heller.

Min dröm är att den nya lägenheten kommer bli mitt hem, mitt första hem sen jag flyttade hemifrån. Jag har säkerligen för stora förhoppningar, men drömma går ju, det är jag bra på.


Jag ska nog sova nu. Ska upp och fortsätta packa om några timmar, plugga lite, fixa iordning för ljusvisning och baka.


She wants to go home but nobody's home
That's where she lies broken inside
Has no place to go, no place to go
To dry her eyes broken inside


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0