Du måste sänka dina krav eller vinna på trav

Nu ska den bittra kvinnan i mig få tala, passar det inte så sluta läs nu.

En till dag har nu kommit och passerat i mitt liv. Var tar alla dagarna vägen, och vad gör jag med dom? Ja okej idag har jag varit på skolan, jag älskar torsdagar just därför. Men det som inte är skola, vad händer med det?
Jag bär själv ansvaret för mitt liv, jag väljer själv innehållet (det mesta iaf) och jag krånglar till saker i onödan när jag hamnar i märkliga situationer. Jag måste sätta ner foten, slå mig i huvudet och skrika åt mig själv att skärpa mig snart. Jag kan verkligen inte ha det som jag har det speciellt länge till.


Jag inbillar mig att det kommer bli bättre när jag får flytta, men det är egentligen samma sak som när alla säger att deras liv ska bli såå bra efter nyår. Den 1 januari är bara dagen efter 31 december, en helt vanlig dag precis som dagen innan förutom att det är ett nytt år, en ny kalender och en ny månad sålänge du själv inte gör den till det du vill att den ska vara. Den 1 oktober kommer vara precis likadan som 30 september förutom att jag kommer bo på en annan adress, i en annan lägenhet. Om livet förändras för det är det bara jag som kan styra.


Just nu har jag alldeles för lite ork till allt. Jag skulle helst av allt vilja sova bort hela dagarna. Men samtidigt finns det saker som gör att jag mår bra nu. Däremot tror jag blandningen av förvirringen, tröttheten, glädjen och kylan gör mig matt. less. ledsen.


Jag ska ta en långpromenad med säris nu. Det kan jag behöva. Det är en kall, ensam kväll.

Kommentarer
Postat av: annelie

Hej vännen ! Låter bra att du tar en långpromenad, precis vad du behöver. Ibland tror jag att du ställer så höga krav på dig själv, du är JÄTTEBRA som du är!!! Det är tråkiga och roliga dagar, vissa dagar orkar man mer än andra och de tråkiga dagarna kan man ju bara vara......Tycker du är så himla duktig med allt vad du gör.....Puss och Kram

2009-09-25 @ 14:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0