Det är du och jag mot dom jävlarna

Morgonen spenderades på frösö zoo, dagen spenderades i soffan och i köket när jag bakade en äppelkaka, eftermiddagen spenderades på jobbet.

Men dagens höjdpunkt har ändå varit kvällen. Den spenderades tillsammans med André i en varsin soffa hemma hos honom, precis som alltid. Åt olika håll, hit och dit, med skratt, allvarliga samtal, dryga skämt och en film vi mest bara kunde nicka åt när vi satt där och flinade. Att komma innanför dörren hos André är som att komma till en värld där de största bekymren känns så små, där problem känns lätta att bära. Okej det är inte värsta himmelriket som jag får det att låta som, men jag trivs där i soffan. Jag trivs med min vän.

Påvägen hem plockade jag upp en säris jag hittade efter vägen. Det är ännu en underbar vän jag har som gör mig otroligt glad. Vi surrade en stund och sen gick jag in och funderar på att sova snart.

Jag är lyckligt lottad, jag har underbara människor omkring mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0