What abolut love?



Won't be so easy
This time to hurt me
You can try
This time, oh baby, there are no tears left here to dry
If you think you can wound me like before
If you think you can do that anymore
Won't get too far, No
You can't break a broken heart

so try your best now baby
try your best to break me
you can't break a broken heart

Kärleksfilm och en filt i soffan efter en tur till dollar med säris och en promenad med the boy next door och hans vovve.

Jag känner mig helt fri från känslor idag och har gjort det både igår och idag. Känner ingen lycka för bra saker och känner ingen ilska eller sorg över dåliga saker. Känner mig fortfarande hängig som tusan men lite friskluft skadade nog inte, det är skönt att inte bara ligga inomhus hela dagarna, skönt att ha sällskap av bra människor och härligt att rensa lite tankar.

Igår tog jag ett beslut som på ett sätt är tråkigt men ett annat bra. Jag satte stopp för något som fått mig att må både bra och dåligt. Jag kan inte på nåt vis säga att jag saknar det, men jag kan heller inte säga om jag kommer göra det senare eller inte. Kanske målade jag upp en bild om något så perfekt att jag tänkte bort känslorna för tryggheten. Kanske tänkte jag för varje gång att det skulle bli bättre, jag kanske såg en framtid. Men jag ser den inte längre och jag vet inte egentligen vad framtiden skulle innehålla eller hur jag skulle må. Det är alltid skönt att ha en famn att gömma sig lite i en mörk kväll, det är skönt att vakna upp till en ny dag och känna att det är en bra dag, men vad behövs för att det ska bli en bra dag? Det finns inte bara ett sätt att få en bra dag och det finns inte bara en famn att gömma sig i när mörkret känns oändligt.


Jag tror att jag har fastnat mer för tvåsamhet som grej än dej, trots allt.
Det är så skönt när allt fungerar..


Nu ska jag kolla klart på kärleken som bara finns på tv och sen sova. I morgon ska jag nog träffa löken kanske, sen blir det promenad och häng med the boy next door igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0