Solen lyser

..eller den gjorde i alla fall det klockan 8 när jag slog upp ögonen i morse. Det är konstigt med landet. Jag sover gott, mår bra och livet leker. Jag tror jag måste flytta till landet, faktiskt.

Jag vill bo på landet, sitta ute när solen skiner och dricka lite varm oboy och diskutera livets lyckliga stunder med mig själv. Idag är det till och med roligt att tvätta, vilket också är anledningen att jag styrt kosan till stan igen, jag måste hämta mer att tvätta. :)

På onsdag ska jag, Tina och barnen umgås. Det låter så mysigt, en mamma-barn-stund liksom. Tråkigt nog har jag ju inget barn, men lyckligtvis har jag en systerson som förmodligen älskar mig som kan bli det barn jag behöver för en annan form av mamma-barn-stund, nämligen moster-systerson-stund. (Anledningen till att jag skrev förmodligen är även att han inte kan prata ännu, men såfort han pratar VET jag att han kommer säga "Moster jag älskar dig, du är den bästa kvinnan i mitt liv!") Så det blir jag, Vincent, Tina och Isabella. Jättemysigt, det ser jag fram emot! :)

Nu ska jag plocka ihop lite mer grejor att ta med, ta en dusch här där varmvattnet aldrig tar slut och sen se om jag och Jessica ska fika hos Simon och Emilie innan jag återvänder till landet, lugnet och livet.

Jaow, så får det bli. Johan målar tak idag och ska även måla väggar. Jag föreslog att jag kunde hjälpa till. Han blev tyst en stund, jag antar att han menar att jag nog inte ska hjälpa till. Jag kan hålla mig till tvätten och senare kan jag mysa ner mig i soffan och kika på melodifestivalen. Eventuellt att jag måste köpa med mig chips och en cola ut igen, livet är ju så härligt just idag, det borde vara värt att fira eftersom alla dagar inte är dom den här dagen...

Just det, i morgon har jag ljusvisning! En härlig kväll med flickorna på jobbet! Jaho! Det ser jag också fram emot!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Flytta till landet omgående !! Att se skillanden mellan dina två senaste inlägg är som att titta på dag och natt. Säg till om du behöver hjälp med flytten !!

2009-03-14 @ 12:31:43
Postat av: nathalie

du skulle vart hemma ikväll! jag har inte heller nått att göra så då hade vi kunnat äta chips och se melodifestivalen tillsammans! :P

2009-03-14 @ 14:29:35
Postat av: Morsan, igen

Eller så skulle syrran haft körkort, då hade hon kunnat åka till Fåker och kolla.... :=)

2009-03-14 @ 16:14:05
Postat av: Paula

vad mysigt det låter. jag säger som morsan, flytta till landet. verkar som om du behöver det nu!

2009-03-14 @ 16:37:07
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Zandra

Svar till mamma och Paula:

Fast det kan lika gärna vara ledigheten som gör det och inte just landet. Men jag flyttar gärna!



Å svar till både lillasyster å mamma: Ja, jag håller med mamma, hade du körkort hade du kunnat komma hit å kolla med mig!!

2009-03-14 @ 18:27:21
Postat av: Cathrin

du får nog nöja dig med näst bästa kvinnan i hans liv när han börjar prata... mamma kommer vara den bästa kvinnan givetvis! ;)

2009-03-14 @ 19:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0