En lång morgon

Jag vaknade 7.30 och tänkte säga hejdå till Johan, som tydligen redan åkt då. Passade på att lägga in lite ljusbeställningar från senaste visningen så jag har den klar till helgen när nästa kommer och sen kikade jag runt lite på internet och i bloggar. Mycket har upprört mig denna morgon.

I Svenstavik får eleverna som har hemkunskap ha det teoretiskt istället för praktskt, för att skolan ska spara pengar, say what!??!
Polisen vägrade komma till Åre då en berusad man kört åt helvete med bilen.
Som vanligt är det också någon läkare som gjort ett misstag som lett till en annan människas död. Är det inte lite typiskt sjukvården att anta att det inte är så farligt?

Förra veckan läste jag också vad som ska sparas in på här på landstinget. Det är galet, snart har vi varken sjukvård eller skolor kvar - det är för dyrt.

**


Eftersom jag är så töntig och inte kan komma på egna idéer måste jag säga att Jessica fick igång lite tankeverksamhet på mig häromdagen. Hon hade hittat en fotokurs på distans mot jönköping hon tänkte söka till. Idag på morgonen har jag klurat lite, läst lite och kommit på att jag skulle vilja gå en kurs jag också. Har kollat på kameran hela morgonen och funderat på om jag inte har nåt att fota. Jag tycker det är jätteroligt men kan inte så mycket. Kanske är det fotograf jag ska bli när jag blir stor? Det tåls att fundera på, men det låter som en rolig och genonförbar idé.
Jag ska klura vidare på detta och se var, hur och när en kurs skulle kunna bli aktuell. TIlls dess pysslar jag på och lär mig i min egen takt med min underbara sambos fina kamera.

(Trean kanske blev för liten ändå. Ett sovrum, ett Johan-rum, ett Zandra-rum, vardagsrum, kök och badrum hade blivit bättre. Johanrummet blir nog sportrum, Zandrarummet en blandning av gästrum/ljusrum/fotorum. )

Nej nu ska jag göra mig klar för att så småningom åka till jobbet och jobba 8 långa, sega timmar. Men nu när jag börjar komma på vad jag skulle kunna tänka mig att göra med mitt liv framöver kändes det genast som att dagen blev lite ljusare.

Vad tycker ni som läser min blogg? Ska jag söka en kurs och se var det leder?
Mamma? En åsikt?



Vincent Larsson Zetterlund, foto: Jag.

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Söt bebis hörru! ;) Ang fotokurs - försök hitta en slags utbildning kanske? Så kan du starta företag! :)

2009-03-24 @ 16:24:36
Postat av: nathalie

jag tycker du ska läsa en kurs jag : )det är ju jätterolgit att fotografera. do it!

2009-03-24 @ 18:48:47
Postat av: Paula

läs en kurs, förresten var bilderna på vincent superfina!:)

2009-03-24 @ 20:04:03
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Jessica

läs kursen tillsammans med mig vännen, allt blir mycket roligare om man är två :)

2009-03-24 @ 20:55:57
URL: http://jesssb.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag tycker verkligen du ska läsa kursen.

Det är ett stort intresse för dig som gör dig glad + att man aldrig kan få för mycket utbildning.

:)

2009-03-24 @ 21:16:33
URL: http://mikalela86.blogg.se/
Postat av: Kattis

söka kan du ju alltid göra - du behöver ju inte tacka ja om du skulle ändra dig! jag har sökt massa utbildningar till hösten. :)

2009-03-27 @ 20:00:49
URL: http://frokentrolle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0