Det regnade idag - och jag tackar dig för det

Fast egentligen vill jag inte tacka någon jävel för att det regnar. Jag har tänkt flera hundra gånger i sommar att jag ska köpa ett paraply, men sen har solen tittat fram och vem fan behöver paraply när solen skiner? Inte jag i alla fall så jag har inte köpt nåt ännu. Detta resulterar i att varje morgon när det ser ut som det gör idag är jag alldeles genomblöt när jag kommer till jobbet, ÄVEN fast jag bara går hemifrån, till bilen och sen från bilen och in på jobbet. Igår funderade jag på om det går att byta parkering, få en lite närmare. Men så kom jag på att jag ändå står ungefär 70m från min port, och även om det GÅR att komma närmare kunde jag nog inte hitta på nån bra anledning till att byta som jag ville tala om för öbo, så jag skiter i det, blir lite blötare och fortsätter fundera på att köpa ett paraply.

Jag tror bestämt jag ska äta frukost när jag ändå är uppe så tidigt idag. Vaknade runt 5 av att Fredrik skickade sms att han åker tillbaka till sandland (afganistan) nu. (då) Lyckades somna om men vaknade ändå 23 minuter innan jag ställt klockan, lika bra att kliva upp då. Sen ska jag jobba å efter jobbet ska jag åka till stallet och fota syster. Det kan bli spännande, jag lämnar inga garantier för att det ens kommer bli några bilder men skam den som ger sig. Jag tar med mig min stora fina väska, alla bra saker jag har och hoppas på det bästa.

I morgon är jag ledig också, hör och häpna. Jag ska äta lunch med Lena, försöka komma ihåg att tvätta lite, städa lite och förhoppningsvis tar oss jag och säris iväg på en liten fotorunda också.


Ibland känns livet bara så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0