Påbörjat projekt

Nu när jag och Johan kommer resa rätt mycket i år så behövs det pengar till förbannelse, så jag har helt självmant bestämt att vi bor kvar där vi bor till nästa vår, då vi stått 3 år i kö och borde kunna välja var vi vill bo. MEN, för att jag ens ska KUNNA bo här så ska det rensas ordentligt, så det har jag och Jessica börjat med idag. Vi har tagit hallen, vardagsrummet och lite av köket och redan fått till 4 sopsäckar. Galet vad mycket skit vi (egentligen jag) har samlat överallt. Tack Jessica för att du var här och kastade bort massa skitsaker! Har även städat ur det sista ur föredetta ljusgarderoben så skorna fick plats bland kläderna. Det är skönt att projektet är påbörjat. Sovrummet är det största projektet, som jag ska ta tag i vilken dag som helst, förhoppningsvis.

Innan vi började var vi i fåker och firade Johans födelsedag. Grattis min älskling! Blev ingen långvarig visit då jag var tvungen att åka på djuraffären innan dom stängde, men god smörgåstårta, god jordgubbstårta och som vanligt mycket trevligt sällskap!

Har även varit hos mamma och pappa och hämtat upp pappas stativ som jag tänkte använda lite, det blir spännande.

Nu har jag just påbörjat matlagning så jag får nån lunch på jobbet i morgon. Blev fläskfilé med grädde och sambal oelek i ugn och kokt blomkål och broccoli till det. Påväg mot LCHF igen så får man väl mjukstarta lite här och där.

För när Jessica får tillbaka sin nyrenoverade lägenhet smäller vi igång igen, nu har vi snart inga ursäkter kvar för att inte köra på. Jag saknar det, samtidigt som jag ibland kan göra vad som helst för en bit choklad eller en cola. Men det gick bra sist, och nu är jag motiverad igen, så det ska funka bra.

Nu ska jag pyssla vidare med maten och se om Johan kommer hem snart. Sen väntar jobb i morgon, 6 dagar sen sist, känns lite sådär. Jag är så full med idéer på annat i mitt liv, så pepp på förändringar och förbättringar. Att med dom tankarna sätta sig 8 timmar framför datorn med 50% konstiga kunder känns idag inte jättelockande. Men som Andy skulle sagt, Gilla läget.

Jag och Jessica var förresten och fikade med Andy och Jesper (Junior) igår på deras jobb. Det var trevligt, allt är trevligt med min underbara vän!

Nej, maten var det.

Kommentarer
Postat av: Jessica

inget att tacka för vännen :) det är bara att säga till när du behöver hjälp med något och jag hjälper dig, det vet du :)

2009-04-19 @ 21:38:54
URL: http://jesssb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0