Jessicas resa

Jag får be om ursäkt, Sunniva. Mitt uppdrag blev inte så aktivt som jag tänkte mig. Men här kommer del ett!

Jessica tog bussen från Östersund 06.50 igår morse. Redan på bussen började galenskaperna då hon pratade med sin mormor i telefon och någon psyko liten filur sitter och skriker "Men ska du berätta om hela ditt liv eller? Vi vill inte höra!" När Jessica började viska istället kom kommentaren "Hade du inget mer att säga eller?" från samma skumma människa.
Fick ett mms av henne kl 14.09
Bild:
Text: Vännen det är snöfritt och soligt här :) underbart :)

Klockan 16.46 fick jag ett meddelande där det stod att hon var framme, men eftersom hon skulle vara framme 15.10 antar jag hon missade att höra av sig då.. :) Sen var dom i solna centrum och handlade lite strumpbyxor och groggvirke.

19.01 skrev hon att de väntade på att få kliva på båten, de var redo att parta gärnet helt enkelt.
21.15 kommer nästa mms
Bild:
Text: Snart utgång :)

Senare på kvällen drog Jessica den omtalade vurpan, nästintill ensam på dansgolvet kom hon åt en blöt fläck och for rakt i golvet, drinken i handen fick hon över sig och det var kanske inte så kul, men jag tror hon hade rätt kul ändå.
Nåt strul hade kommit å gått, eller nåt.

Sen hade hon träffat en kille. Han spelade i ett band och var jättesöt. Först sa hon att bandet hade tape, eller så var det bara jag som hörde det, men det var i alla fall tate, å han spelade gitarr och var jättesöt, tydligen. Jag googlade lite men det fanns fan inget sånt band. Ja efter mycket om och men, det är inte lätt att prata med en full liten kvinna klockan 16 en torsdag eftermiddag, så kom vi fram till att det var Date bandet hette, och karln hette Peter.

Jag googlade lite och kom fram till följande:
"Pete the Beast" spelar gitarr och sjunger i Date. Han är född den 7 juli 1982 och bor i Skara med familjen Malin, Lucas och katten Tintin. Har ett ovanligt starkt intresse för musik, vilket inte är så konstigt! Peter har varit bandmedlem sen 2007!
(eller kanske snarare så klippte jag och klistrade ur det från www.d8.nu där jag även hittade denna idolbild på honom:)



Enligt deras turnéplan ska de vara i Aspås den 30 maj, jag antar att jag kommer vara där med Jessica. :)

I skrivande stund vet jag inte vad de gör, men jag antar att de gör sig redo för en ny kväll i dimman, denna gång var det utgång i stora staden, var vet jag inte, men utgång var det!

Nu ska jag pyssla på lite med annat, ny uppdatering kommer.
Nöjd, Sunniva? :)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: sunniva

haha, OJ. hur kunde jag missa det här inlägget? haha. men Date är ett ganska känt band inom dansbandsvärlden. inte för att jag är så mycket in to dansband, men jag bodde mitt emot bygdegården i aspåsnäset (där dom antagligen kommer spela, för det brukar dom).

2009-04-04 @ 03:53:45
URL: http://sunniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0