jag är aldrig nöjd med något, jag har alltid varit sån

Eftersom jag är tjej så får jag skriva ett sånt här inlägg, det är bara så det är. Oskriven regel, typ.

·

Just nu har jag en period när jag säger som Melissa Horn; "när jag ser mig själv i spegeln vänder jag mig om" och jag tycker inte om det. Jag har också varit medveten om att det varit påväg, jag har ju trots allt själv sett mina matvanor dom senaste månaderna, jag har kommit på mig själv med att sitta i soffan istället för att vara ute i friska luften och se lillsjön som jag tycker om, jag har - faktiskt - varit sjuk å därmed förstört detdär med träning som jag började komma in i och tycka om. Det har på ett sätt stört mig att jag inte har några batterier i min våg då jag faktiskt velat se hur illa det börjar bli.

Jag har nu kommit till en punkt i mitt liv då jag bestämt mig för att det är mer värt att köpa bra mat, börja med LCHF igen och prioritera bort batterierna till vågen. Bara att tänka den tanken får mig mer nöjd och kanske tittar jag lite extra i spegeln nästa gång jag passerar den.

·

Och nej, det handlar inte om att jag tycker att jag är tjock i den bemärkelsen, det handlar om välmående och självkänsla.



Kommentarer
Postat av: Morsan

Så sant, så sant...

2010-03-11 @ 17:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0