ansiktsbokens medlemmar fortsätter förvåna mig och jag förstår inte varför

Många gånger kan jag tycka att facebook är roligt, man ser vilka som känner vilka, man kan snoka runt lite utan att det märks och sånt. Men vissa dagar gör hela grejen mig så förbannad.
Mitt ex har gått med i en grupp som heter; "har du kollat på ditt ex, och funderat va fan tänkte jag på..." En annan grupp som jag sett nu är "Vi som har störda ex". Innan facebook fanns var det ingen som hade behovet av att verkligen peka ut en annan människa som dålig inför alla andra vänner, det fanns ingen som kände behovet av att trycka ner andra människor på det sätt som tydligen folk behöver idag.
I Bjästa-fallet startades grupper till Dennis fördel, "Fria Dennis", "Vi som tror att tjejen ljuger" bla bla bla.. Och Sara hittade en grupp som hette "Vi som tycker att Subway i Östersund har otrevlig personal".
Förstår ni hur många grupper det finns idag som inte är för skojs skull utan i syfte att trycka ner, frysa ut och få andra människor att må dåligt? Det som kunde varit en rolig grej är istället något där vi mobbar varandra och gör det där alla kan se.
Det är egentligen konstigt hur man kan bli så upprörd över något som står på facebook, men det är så sjukt onödigt hur folk håller på. Tycker jag att Subway har otrevlig personal kanske jag kan gå dit och prata med dom istället för att gömma mig bakom min dator och tycka saker utan att stå för dom.
Jag kan tycka att dom som håller sig borta från facebook är kloka, ändå stannar jag där. Skitgrej.

Kommentarer
Postat av: Morsan

Men det finns fortfarande roliga grupper också, som den här med sjuka kan jobba och vad faan gjorde vi före fb... Men jag håller med, en del törs inte säga saker utan det blir till mobbing. Vi kanske ska gå ur, i ren protest. Kanske bilda en grupp som heter "Vi som avslutar fb pga mobbing". Fast då får vi ju inte veta hur många som skulle gå med i en sån grupp....

2010-04-07 @ 21:07:38
Postat av: Cathrin

Ja, det finns många otroligt puckade grupper och jag har valt att avstå alla grupper oavsett... Men ang tex Subway-gruppen, tycker man att en resturang har kass personal kanske man borde välja en annan resturang... Sen känns det märkligt att folk har energi till att såga ett ställe som dom hatar... Lägg energin på något vettigt ist för att slösa den på ett så onödigt sätt! Det finns för många människor som är korkade... Kanske ska starta en sån grupp!? "Avskaffa korkade människor!" ;)

2010-04-07 @ 21:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0