Ord om allt och inget..

Igår var en bra dag. Jobbade från 8.30-11.30, hade en timmes seko-utbildning med totalt ointresserade människor som iofs var trevliga att prata med ändå, sålänge det inte gällde seko, och jobbade därefter klart mina 4 timmar och gick ner på stan.

Kikade runt på H&M efter födelsedagspresent till ettåringen och hittade en så fin svart klänning som jag bestämde att lillskruttan var tvungen att få. Fick en kartong med, fin men så otroligt "obarnslig" att jag gick på Åhlens och köpte paketpapper istället. Sen tog jag med mig sakerna och gick till mammas kontor och slog in sakerna, å sen skjutsade mamma mig till kalaset.

Jag tror inte lilla fröken riktigt förstod grejen med att fylla ett år, hon hade roligt med ballongerna, tyckte det var kul att äta tårta med hela kroppen och njöt nog av att det fanns så många på plats som sätter henne i centrum, men det där med presenter å varför alla var där - det var nog, inte helt otippat, något hon inte riktigt förstod sig på.

När tårtan var äten och presenterna öppnade (med hjälp av mamma och morbror) kom Klas och Erik och min bil och hämtade mig. Sen klev Klas och Erik av på voltvägen och min bil var äntligen i min ägo igen efter en helg på vift. Jag åkte hem, pysslade lite inför kvällen och for sen till brunflo för att hämta Linn.

Tillsammans åkte vi på coop för att handla lite inför våran lilla tjejkväll. Sen åkte vi hem till mig, hjälptes åt med maten och åt tacos. Johan skulle åka å träna, så vi kikade på Las Vegas med honom innan han åkte å sen kurade vi ihop oss i soffan och såg Hundtricket.  Sen började klockan bli sent, Linn skulle till skidbacken med skolan idag och hon såg jättetrött ut, så jag skjutsade hem henne, satt å surra lite med hennes mor och far en stund å sen for jag hemöver, via mamma å pappa för att lämna av lite saker.

Sen hem, trött och lite illamående ramlade jag i säng nästan på en gång, där jag sen låg resten av natten och vände och vred mig med mycket olika tankar och funderingar, känslor och intryck. Tillslut var jag så trött att en och annan tår kröp ner i kudden, men inte kunde jag väl somna för det.. Så natten var rätt kaos för mig. Gissa vem som inte är på jobbet idag? Jag behöver ju jobba! Jag behöver pengarna och jag behöver det sociala.

Resten av den här veckan ska jag ta vara på den tid jag har för mig själv. Min lediga dag på torsdag är bara MIN, och de andra dagarna när jag slutar tidigt är också MINA. Kvällarna är ni välkomna att umgås med mig, men jag behöver lite tid för mig själv nu.

Sen för er som inte visste det fyller jag år på tisdag. Alltså om exakt en vecka. Detta firar jag tillsammans med johan, mamma, ev. pappa, svärföräldrarna, johans mormor, farmor och farfar och kanske fler på lördag. På tisdag firar jag med middag med johan, mamma, pappa, systrar med respektive, systerson och morfar antar jag. På kvällen vet jag inte hur jag ska lägga upp det riktigt. Kanske tar en myskväll med Johan och en bra film bara..

Däremot bjuder jag på tårta hemma hos mig på söndag för er som är intresserade av antingen mig eller fikat. Kom gärna på förmiddagen eller mitt på dan iaf, jag har andra planer framåt kvällskanten, som de som är inblandade i redan fått information om, eller kommer att få.

Det känns som jag fyller 25, med firande här och där och nu och då. Jag blir bara 23, men jag är ändå glad att jag är uppskattad. :)

Eftersom jag nu varit vaken i 4 timmar är det kanske dags att kliva upp.....


Kommentarer
Postat av: Morsan

Ha en bra dag och mys för dig själv. Imorgon väntar en ny dag med nya utmaningar...

2009-02-10 @ 11:02:36
Postat av: Cathrin

Tack för promenadsällskapet idag! Det var skönt att komma ut!

2009-02-10 @ 15:40:07
Postat av: annelie

Hej min vän! Kanske bara ha ett par timmar för dig själv och inte göra något.............

Kram "svärmor"

2009-02-10 @ 21:21:30
Postat av: Eijve

HAhahahaha xD Grattulerar i förskott då :) Lär väl höra sången på jobbet om du jobbar eller det kanske du inte gjorde :P Men grattularar redan nu då!

2009-02-11 @ 15:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0