You can't be me, I'm a rockstar

Öppnade ögonen i morse, efter en bra kväll med först mat hos mamma och sen massa surr med säris igår. Kollade på klockan, den var sju minuter över. Tänkte att jag kunde ligga kvar en liiiiten stund till eftersom jag inte behövde åka förrän halv. Blundade lite till, funderade, nåt stämde inte, kollade på klockan igen, den var nu nio minuter över men den var nio minuter över fel timme!! Den var nio minuter efter det att min arbetstid hade börjat!!!! God damn it vad förbannad jag  blev!! Jag vill vill vill inte försova mig!!
Upp fort som fan, ringde Petter, stressade som fan och åkte ner på jobbet så jag var på jobbet  två minuter över halv åtta. Sen har jag fått skäll femtielva gånger idag för att vi på vårat företag är snälla och skickar en hälsning till våra kunder. Det passar väl inte alla helt enkelt. Missade en rast för att en dam var tvungen att ringa in för att få hjälp med att lösa massa ordgrejs, var massa bokstäver som man skulle byta plats på så skulle ordet bli ett land. Ja men hej, en kvart ägnade jag åt denna dam. Hon fuskar, som Sophie sa, dålig stil.
Kom hem, mamma ringde och påminde om en parkerings-jävla-böter som jag fått men glömt betala, oh happy day!
Ja okej jag fattar att det där inte låter som jag haft en sjukt dålig dag men alla dagar som börjar med en försovning blir rätt värdelös.
Nu har dagen börjat lugna ner sig, jag har krupit upp i soffan, tänt lite ljus, försökt mig på att dricka tranbärsjuice (det ser verkligen godare ut än vad det är) och tagit fram lite choklad och bara andats lite.
Om nån timme kommer mitt kvällssällskap å då är det film som står på schemat. Jag fick välja, det ska karln få lida för så jag har lånat en kärleksfilm av Jessica. Ibland är jag rätt elak och jag lär ju få igen nästa gång vi ska se film.

Förra veckan var det fullsmockat med äventyr tillsammans med säris, i morgon är det fredag och den här veckan har inte innehållit ett enda äventyr so far. Galet, det kryper i kroppen på mig. Jag vill ha äventyr.
MEN!!! Vi har planerat ett äventyr idag i alla fall, det är alltid nåt. 10 oktober åker vi båt! Ingen stor kryssning, bara en liten och ett par timmar. Men det är i stockholm, det är en båt och det är ständut, hur fel kan det bli? Bokning sker inom ett par dagar och sen är det planering. Var bo? Hur åka? Vad dricka? Vilka skor? (om man heter Jessica) osv osv. Bra skit. Jag behöver planer, något att se fram emot och jag behöver äventyr med den bästa särisen i hela världen!

Ja nej nu ska jag fortsätta ta det lugnt innan sällskapet kommer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sorry att jag förstörde din dag ännu mer... Men du, det kommer en ny dag imorgon. Hoppas den blir bättre !!

2009-08-27 @ 20:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0